جستجو
   
    Delicious RSS ارسال به دوستان خروجی متنی
    کد خبر : 47943
    تاریخ انتشار : 17 اسفند 1392 15:9
    تعداد بازدید : 506

    کد رهگیری در نقل و انتقال املاک فرایندی اضافی است

    نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت کد رهگیری در نقل و انتقال املاک یک فرآیند اداری اضافه و کاری سطحی در انتقال اسناد است.

    به گزارش روز شنبه ایرنا از کانون سردفتران و دفتریاران، «عبدالکریم رجبی» افزود: کد رهگیری در دولت دهم برای جلوگیری از سوءاستفاده های مالی احتمالی در خرید و فروش املاک و نیز انجام پیگیری های لازم، مرسوم شد. 

    وی ادامه داد: این کد تا حدودی توانست در ساماندهی و نظم به خرید و فروش ها با توجه به تعداد بسیار زیاد بنگاه های مشاوران املاک که بعضا نیز مجوز فعالیت ندارند، اثر گذار باشد اما استفاده از آن با استقبال روبرو نشد.

    رجبی گفت: متاسفانه مردم جامعه به صورت عرفی عادت کرده اند برای خرید فروش ملک خود به بنگاه های املاک مراجعه کنند و پس از دریافت کدرهگیری و واریز مالیات، به دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سند بروند.

    نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی افراد نیز به دلیل آشنایی و اعتماد به یکدیگر، به اسناد عادی که در بنگاه های املاک رد و بدل می شود اکتفا می کنند و گاه این اسناد تا چند سال نیز به صورت عادی و بدون هیچ گونه پشتوانه قانونی در دست افراد مختلف می چرخد.

    رجبی گفت: مردم می توانند با مراجعه مستقیم به دفاتر اسناد رسمی، ضمن انتقال سند به صورت رسمی، حقوق دولتی، حق الثبت و مالیات را به خزانه واریز کنند؛ بنابراین دریافت کدرهگیری یک فرآیند اداری اضافه است و مراجعه نکردن به دفاتر اسناد رسمی نیز باعث می شود افراد سند رسمی دال بر خرید ملک دریافت نکرده باشند.

    وی افزود: ورود قوه قضاییه به بحث خرید و فروش املاک از طریق دفاتر اسناد رسمی می تواند موثر باشد اما باید بدنبال راهکاری بود تا لزوم انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی و پرداخت مالیات از طریق این دفاتر را بدون دریافت کدرهیگری در جامعه نهادینه کرد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه با نپذیرفتن اسناد عادی می تواند یکی از دستگاه های اثر گذار در این زمینه باشد.

     

     


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :
تعداد بازدید کنندگان کل :
تا کنون :
21837063
اکنون :
49